Copyright 2015 - Tüm Hakları saklıdır.

START-UPLARIN MOTİVASYON KAYNAĞI HASAN ASLANOBA

Ekosistemin en çok konuşulan isimlerinden biri haline gelen, bir nevi “start-up”ların motivasyon kaynağı haline gelen Hasan ASLANOBA, E-TİCARET TÜRKİYE dergisine açıklamalarda bulundu.

E-ticaret sektörüyle ilgili yürütülen çalışmaların, hukuki girişimlerin ve güncel haberlerin yer aldığı E-ticaret Dergisi, geçtiğimiz ay yayın hayatına başladı. Sektöre dair farkındalık yaratan ve aylık olarak okuyucularla buluşacak olan E-ticaret Dergisi ilk sayısında internet ve e-ticaret sektöründe yaptığı yatırımlarla dikkat çeken Hasan Aslanoba’yı konuk etti. Son dönemlerde özellikle “start-up”ların motivasyon kaynağı haline gelen Aslanoba, sektöre dair son derece önemli açıklamalarda bulundu.
İnternet avantajının kullanılmadığı iş modellerinde verimsizlik olduğunu söyleyen Aslanoba, söz konusu eski iş modellerinde rekabetin çok olduğunu ancak bu modellere yapılan yatırımların getirisinin ve büyüme oranlarının düşük olduğuna dikkat çekti.
Bilginin dijital süreçlerde daha rahat aktığına değinen Aslanoba, konuyla ilgili şunları söyledi:
"Dijital ekonominin iş modellerinde; bilgi, dijital süreçlerde rahatça akıyor, paylaşılıyor, büyük veri analiz edilebiliyor. Dolayısıyla anında doğru ve anlamlı bilgiye ulaşmak mümkün oluyor. Bu da muazzam bir verimlilik ve çok daha iyi bir müşteri deneyimi yaratıyor. Dijital ortamlarda, aracılara ihtiyaç duyulmuyor veya aracılık maliyetleri çok dramatik düşüyor. Sonuçta, internet verimliliğinin ürün ve hizmetlerin fiyatlarına deflasyonist bir etkisi olurken, müşteriye sunulan değer artıyor."
Türkiye’de internet bazlı işlerde girişimcilik ruhunun son derece yüksek olduğunun altını çizen Aslanoba, "En büyük sorun erken aşama girişimlerine yeterli yatırım bulunamaması. Bu aşamalarda genel durum çok özetle, ’proje çok, para yok’ şeklinde" diye konuştu.
Dijital ekonomideki fırsatları anlayabilen ve bunları değerlendirebilecek vizyonda henüz yeterli sayıda yatırımcı olmadığını dile getiren Hasan Aslanoba, eski ekonomi zenginlerinin paralarının ve ticari zekalarının olduğunu ancak dijital ekonominin iş modellerini anlamadıklarını ve bunun bir sonucu olarak da yatırım yapmaktan korktuklarını söyledi.
Türkiye’de iddialı olabilecek internet bazlı iş modellerinde e-ticaretin öncelik alması gerektiğini kaydeden Aslanoba, "Türkiye büyük bir üretim altyapısına ve geleneğine sahip ancak ülkemizde e-ticaret alanı adeta görmezden geliniyor. Genellikle e-ticaret işi sadece bir internet sitesi üzerinden ürünlerin listelenip satılması şeklinde algılanıyor. Elbette, e-ticareti bu şekilde anlayıp, bu şekilde uygulayanlar vardır, ancak bir rekabet ortamında başarılı olma şansları hiç yok. Çünkü e-ticaret işinde ancak teknolojik çalışanlar başarılı olabilir. Yani, başarı ancak e-ticareti başarılı kılacak çok sayıda farklı teknolojinin doğru şekilde kullanılması ile mümkün olabilir" dedi.

Tarih : 09.09.2015
Görüntülenme : 5 kez görüntülendi


Fotoğraflar