Copyright 2015 - Tüm Hakları saklıdır.

MOBİL TİCARET

Firmaların ticari faaliyetlerini gerçekleştirirken yaptıkları işlemlerin akıllı telefonlar, tabletler gibi kablosuz erişime sahip mobil cihazlar üzerinden gerçekleştirilmesi işlemi genel olarak mobil ticaret (m-ticaret) olarak adlandırılmaktadır.Bu genel tariften de anlaşılacağı üzere ürünlerin yada hizmetlerin kablosuz erişim cihazlarına uygun tasarlanan web siteleri yardımıyla satılması da mobil ticaret kapsamına girmekte ve mobil e-ticaret olarak adlandırılmaktadır.

Mobil aygıtların popülaritesinin iyice arttığı günümüzde özellikle e-ticaret sitelerinin mobil versiyonunun da olması kaçınılmaz bir hale gelmiştir Ülkemizde iPhone ve benzeri akıllı telefonların günlük hayatımızda sıkça kullanmamız neticesinde mobil ticaret hızla yükselmektedir.Büyük e-ticaret siteleri farklı akıllı cihazlarda sitelerini görüntüleyebilmek ve müşterilerine alışveriş imkanı sunmak için mobil uyumlu programlar hazırlamışlardır. Mobil versiyonu olmayan siteler ise bütçelerine göre hazırlatmak için programlarını yapmaktadırlar.

Günümüzde şirketler PDA (tabletler) ve cep telefonlarının sağladığı avantajı kullanarak mobil ticareti müşterileriyle daha etkin biçimde iletişim kurabilmek için her gün daha fazla kullanmaktadırlar.Nokia, Ericsson, Motorola gibi firmalar mobil ticaretin gelişimine katkıda bulunmak için mobil telefon servis hizmeti sağlayan firmalar ile işbirlikleri yapmaktalar ve akıllı telefonların günlük hayatımızda daha da fazla kullanılabilmesi için çaba sarf etmektedirler.Daha öncede belirttiğimiz gibi mobil aygıtların özellikleri her geçen gün daha fazla gelişmektedir. Bu özelliklerden birisi de sahip oldukları internet tarayıcılarıdır.Bu nokta da karşımıza çıkan soru ise şudur; Her gün daha da fazla gelişen mobil tarayıcılar siteleri rahatlıkla gösterebilse bile gerçekten mobil web sitesine ihtiyacımız var mı?

E-ticaretin ağırlığı hızla m-ticarete kayıyor. Türkiye, mobil üzerinden yapılan online alışverişlerde tüm dünyada Çin ve Birleşik Arap Emirlikleri ile birlikte ilk üçe girdi

(Kaynak: Monitise)

Gelişen bu alanda farklılaşmak ve büyümek isteyen şirketler için m-ticaret iyi bir fırsat. Yatırımları bu yönde artırmak kazandırıyor.
Konuyla ilgili yapılan ticaret araştırmaları ve uzman görüşleri, m-ticarete ağırlık vermeyen şirketlerin kısa vadede kaybedeceğini öngörüyor.

Mobil ticaret  esnasında kullanılan cihazlar kişisel bilgisayarlara göre kullanım yaygınlığının daha fazla olmasından ve daha kolay taşınabilmesinden dolayı daha avantajlıdırlar. Mobil cihazlarla taşınabilir bilgisayarlar arasında yapabilecekleri işlem ve kapasiteleri arasında birçok yönde bariz fark vardır. Fakat bu bariz farklar yapılan işleme göre önem arz etmektedir ve sipariş senaryosu göz önüne alındığında bu tür işlemler için m-ticaretin kullanılmasının daha avantajlı olduğu görülecektir.Mobil e-ticaretin en büyük avantajı zaman ve mekandan bağımsız bir alışveriş kolaylığı sunmasıdır.

Mobil e-ticaretin kendine özgü alt modelleri bulunmamakta olup e-ticaret modelleri ile aynı alt modellere sahiptir.Mobil e-ticarete başlamak için halihazırda mevcut olan e-ticaret sitemizin mobil cihazlara uyumlu ara yüzünün tasarlanması gerekmektedir. Bu işlemle e-ticaret siteleri mobil e-ticaret sitelerine çevrilebilir.

Mobil site tasarımı nasıl olmalıdır?

Mobil web sitenin tasarımı var olan web sitemizle uyumlu olması tercihe bağlı bir seçenektir.

Site birden çok mobil tarayıcıda düzgün bir şekilde görüntülenebilmelidir.

Daha küçük bir ekran çözünürlüğüne daha fazla bilgi sığdırılması gerekeceğinden sitede mümkün olduğunca gereksiz içerik bulunmamalıdır. Ne kadar az ve öz bilgi bulunursa ekranın karmaşıklığı o oranda azalacaktır.

Sitede kullanılacak görseller, animasyonlar ve diğer medya içerikleri mobile göre optimize edilmelidir.

Hem web sitemiz hem de mobil sitemizde aynı bilgiler bulunmalıdır. Bu sağlamak için her iki sitede gösterilecek bilgiler aynı veritabanından alınmalıdır.

MOBİL TÜRKİYE

Hepsiburada.com

Fırsatbufırsat.com

Sahibinden.com

Morhipo.com

Markafoni.com

Trendyol.com vs. örnekleri çoğaltabiliriz.

Mobil pazarlamanın avantajları;

 Mobilin önlenemez yükselişi her gün artmaya devam ediyor. Ancak bazı durumlarda, mobil cihazların, mobil pazarlamanın ve mobil e-ticaretin pazarınıza nasıl bir etkisi olduğunu tam olarak anlamak mümkün olmuyor.

Gönderilen sms’lerin %90’ı ilk 3 dakika içinde okunuyor potansiyel müşterilerinize bu kadar çabuk ulaşmanızı sağlayabilecek başka bir kanal yok.

SMS’lerin %98’i okunuyor. E-postaların ise ancak %22’si.Sms sandığınızdan çok daha güçlü.Gönderdiğiniz sms’le ne mesaj iletecekseniz, müşterileriniz  tarafından kesinlikle okunacağından neredeyse emin olabilirsiniz.

Tekliflerinizi, kampanyalarınızı ve indirimlerinizi basılı medya veya broşür olarak duyurmaktaysanız şunu bilmenizi isteriz ki, Mobil teklifler, basılılara göre 10 kat daha fazla değerlendiriliyor.

Müşterilerinize ilettiğiniz mesaj  ve bilgilendirme ilgilerini çekmese bile kendilerine gelen bu mesajlardan %70’i bilgilendirildikleri için memnun oluyorlar.

Sonuç olarak

Forester Research Araştırma şirketinin kısa vadeli beklentileri de ivmenin yukarı doğru ilerlemeye devam edeceği yönünde. 2018 yılında akıllı telefon ve tablet sahipliği oranının artmasıyla mobil ticaret hacminin 293 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

Araştırma firmasının tahminleri şuan için;

 % 38   akıllı telefon

 % 31   tablet sahiplerinin  

4 yıl sonra % 55 - 61 bandına yerleşeceği yönünde.

Böylece, mobil ticaret hacminin yükselmesi için gereken altyapı da oluşmuş olacak.

Tarih : 13.08.2015
Görüntülenme : 3 kez görüntülendi


Fotoğraflar



akbank borç sorgulama finansbank borç sorgulama tebbank borç sorgulama halkbank borç sorgulama işbank borç sorgulama